Träning för Kristian 7 juni 2011

Jaa idag var det dags för att bege sig mot Ågesta igen, och träna för Kristian! :D

Det var riktigt roligt, och Valle gick superfint! Är verkligen sjukt nöjd med honom idag.

Vi jobbade som vanligt mycket med grunder, men även enkla byten samt skänkelvikningar/skolor. I skolorna fick jag tänka på att inte tvära för mycket. Jag vet ju att Valle tappar bjudningen om vi tvärar för mycket, men idag påminde Kristian mig hela tiden, vilket verkligen hjälpte! Tyckte att jag till sist fick ett riktigt bra flyt, både i öppnor och slutor.

I galoppen red vi en del förvänd samt enkla byten. Här jobbade jag mest med att behålla ställningen hela tiden, jag har en tendens till att rakställa Valle för mycket.

Allmänt under passet jobbade jag på att inte låta Valle "luta sig" inåt. Han gör det speciellt i högervarvet, vilket märks när vi gör 10 metersvolter, andra halvan av volten så glider han bara inåt och volten blir oval. Fick använda innerskänkeln en del, men till sist kändes det bättre! Tänkte även hela tiden på att hålla armbågarna längs mina sidor, och inte "tappa" tygeln. När jag ska öka/få igång Valle så blir det lätt så att jag drar fram händerna och tappar formen, så jag måste verkligen tänka på att inte göra så, det är så mycket som förstörs när jag gör så.

Ett par bilder från träningen =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback