Talang Stockhom 2011

Go'kväll!
Sitter nu i mitt rum här på Ågestagården nuu, delar rum med Charlotta Lundblad och en hopptjej =)

Kom hit vid 10 i morse, hade lite problem med att hitta rätt hus, men vi hittade till sist, alla började komma samtidigt så vi gick i samlad trupp haha ;)
Började med en fika i matsalen, sen gick vi ner till undervåningen och vi fick information om programmet, lite datum på träningar, Stallboken 2011 och lite annat, skrev på kontrakt osv. Sen var det dags för föräldrarna att åka! Då fortsatte vi prata, om värdegrunder, lite dopningsnack och presentation av varje ryttare osv. Sen åt vi lunch, spaghetti m köttfärssås - jättegott! Efter nästan en timmes lunchrast gick vi ner till föreläsningssalen igen, då kom det en tjej som visade oss Hippogrammet på internet, som vi ska börja använda nu. Där registrerar man sin/sina hästar och så fyller man i träningsdagbok och tävlingsdagbok osv, sen kommer även Kristian von Krusenstierna (tränaren som då är knuten till satsningen) kunna gå in och läsa och kommentera och så. Då började de flesta hålla på med det eller skriva anteckningar ett tag. Sen gick vi till typ "sovbyggnaden", installerade oss i våra rum och kollade på TV en stund, sen tillbaka till matsalsbyggnaden för middag - potatis med panerad fisk. Riktigt gott heh!
Efter middagen gick vi tillbaka till sovbyggnaden. Några satte sig och kolla på TV, några spelade spel osv. Jag, Charlotta, Linn Regild och Lee Fredriksson satte oss och spelade kort, riktigt kul hade vi! Åt chips och godis heh =) Sen satte sig Charlotta och pluggade, vi tre fortsatte spela en liten stund. Sen blev vi lite väl trötta och satt typ bara och slöade jättelänge innan jag och Lee gick till hennes rum och jag försökte få igång mitt Telia mobilsurf som mamma köpte idag :P Som ni märker nu så har jag fått igång det =D Skönt, då har jag liksom det alltid när jag är borta med Talang, eller på meeting osv, så jag kan hålla uppe bloggningen även då så då kanske jag inte glömmer lika mycket heh ;)

Nu sitter jag och Charlotta i rummet och surfar på varsin Macbook haha ;) Nu ska jag strax stänga ner!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Fina Valle! Gula ben och blå rosett! Han är patriot våran ponny :) <3 Kram

2011-02-02 @ 11:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback