Träning för Kristian 10 april 2011

Red som sagt för Kristian igår! Red tillsammans med Charlotta på Audina. Jag trodde att det kanske skulle vara lite jobbigt att hänga med henne eftersom att jaa... Hon är ju en aning större än Valle :P Men det gick fint haha. Vi red på utebanan idag, vilket var väldigt skönt, soligt och varmt :D

Vi red mest lösgörande och tempoväxlingar. Började i trav på fyrkantsspåret. På ena långsidan böjde vi hästarna inåt, och sedan på nästa långsida så böjde vi utåt, men hästarna skulle fortfarande spåra trots böjningen. Det var mycket enklare att ställa utåt hah, inåt så försökte Valle gå ut från spåret och i högervarv så liksom "lutade" han sig mot min innerskänkel. För att fixa det red vi tempoväxlingar och så petade jag till med spöt precis bakom skänkeln, då gick det mycket bättre!

Efter att ha gjort det i båda varven så red vi riktiga öppnor, och efter halva långsidan så ökade vi tempot i öppnan. Sen gjorde vi samma sak i galopp, först böjde vi bara och sen även öppnor samt ökningar. När vi skulle byta varv gjorde jag enkla byten och Charlotta gjorde byten i språnget. De flesta gick faktiskt rätt bra, blev några som blev lite hastiga dock.

Tänkte även hela tiden på att jag inte skulle "tappa tyglarna". Jag har en förmåga att inte hålla i tyglarna ordentligt så de glider, och ibland tappar jag även fram hela armen för mycket. Tänkte hela tiden på att hålla kvar tyglarna och armarna, hålla händerna stängda men samtidigt försöka vara mjuk i överarmarna.

Är nöjd med passet, Valle var pigg men ändå inte så spänd eller tittig på omgivningen. Det var väldigt bra lösgörande övningar, och mot slutet kändes det verkligen härligt att rida! Passet var på 50 minuter.

Ett litet smakprov på bilder, har 169 bilder och har redan rensat hälften av vad som fanns, måste fortsätta men här är några i alla fall ;) Mamma har fotat med pappas kamera.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback