Segersta 13/5-12

Ursäkta för att tävlingsrapporten har blivit försenad, här kommer den i alla fall!

När vi kom fram till Segersta tog vi först ut Arragon och promenerade en stund innan jag satt upp. Han var riktigt fin på framridningen! Jobbade mycket låg form, övergångar, tempoväxlingar och skolor. Fick till riktigt fint flyt i det mesta.

Väl ute på bananvar han duktig först, men sen kom vi till den bortre kortsidan där det stod en tom domarkur precis utanför banan, och av någon anledning tyckte han att den var läskig. Han började bromsa och ha sig vid den och jag hann inte rätta till det innan jag fick startsignal. Det orsakade så klart i att stora delar av programmet blev spänt och ett par missar just när jag skulle rida förbi kuren bland annat.

Slutade med dessa procenter:

Och kom på en 7e plats av 24 startande och 6 placerade. Är nöjd med ponnyn ändå, tyckte vi fick lite låga poäng på de sakerna som var bra dock men så är det. Det här var bara en träningstävling för oss ändå, miljöträning och för att han inte skulle bli spänd.

Har tyvärr inga bilder från tävlingen, endast mobilbild från innan vi åkte.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Snygg ponnyn! Ni va jätteduktiga.<3

2012-05-17 @ 09:09:30
URL: http://hannahsmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback