Framme i Mantorp

Nu har vi installerat oss här i Mantorp!

Åkte direkt till anläggningen när vi kom för att rida på framridningsbanorna. Började med att promenera en bra stund på utebanan innan vi satte på utrustningen och hoppade upp. Jobbade bara i skritt länge, massor av halter och sidvärts för att han skulle slappna av och fokusera på mig. Tänkte jättemycket på att hålla mina händer korrekt och stilla. När det kändes bra började jag göra korta travinslag och fortsatte med sidvärts och halter. Var även ännu noggrannare med handen, att hålla den stilla och korrekt med jämnt stöd. Efter ännu ett tag började jag lägga in galopp, ännu mer övergångar och sidvärts. I slutet fick vi till det riktigt bra, han travade stort och luftigt och fick till riktigt fina språng och övergångar i galopp-skritt! När vi var nöjda joggade jag av och promenerade en stund till innan vi lastade och åkte till gårdshotellet där hästen står och vi bor.

Hästen är nattad och vi ska sova nu, första start för oss blir 11.10 imorgon så det blir tidig morgon, är supertaggad! :D



Fina ponnyn i Eskilstuna!

Kommentarer
Postat av: Peter

Lycka till!

2012-05-18 @ 08:38:42
Postat av: malin

super fin häst!

2012-05-23 @ 15:21:49
URL: http://malinsjolander.com
Postat av: Filippa - Team Ramberg

super fin :)

2012-06-03 @ 11:16:30
URL: http://teamramberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback