Svar på ett par frågor

Anonym frågade:
En fråga! Jag tog hand om kings empire förut. Var något år sedan. Vet att ni står i samma stall. Hur mår han och vem har hand om honom nu? Skulle vara glad om du kunde skriva om hur han mår? Tänker på honom hela tiden! Tack.

Svar: Jag vet ärligt talat inte hur det är med honom för tillfället, om han är fräsch eller inte. Han tränas inte vad jag vet i alla fall. Det är ju Ida som tar hand om honom, sen har hon ett par tjejer som har hand om honom några dagar i veckan vad jag vet. Har inte så bra koll tyvärr, hoppas svaret duger ;)

Ebba frågade:
Hej! Tänkte bara höra med dig om du vet vad som är skillnaden mellan det gamla FEI's inl. program och det nya från 2012? :) Jag hittar ingen skillnad :/ Jättebra om du kunde svara i ett inlägg! :)

Svar: Jag fick för mig att det var ett helt nytt program, men nu när du säger det och jag tänker efter så är det ju exakt likadant som det förra, haha. Vad jag ser är det inga ridmässiga skillnader, det kan ju vara någon bedömningspunkt som är ändrad, till exempel koefficienterna, har du kollat det? =) Annars är det bara namnet som är uppdaterat =)


Fina Empe får pryda inlägget, lånade bilden av Ida.

Kommentarer
Postat av: Zandra

Empe är ju min hästs boxgranne så jag har lite koll =)

Han är ju behandlad några gånger och kommer tyvärr aldrig att bli hopphäst igen.

Hur vida de ska kunna sätta igång honom för ridning eller inte har jag inte hört om ännu, det får nog framtiden utvisa.

Just nu går han bara i hagen och promeneras. Deras medryttare har slutat och det är i princip bara susan och Ida som tar hand honom honom. En tjej till (som jag inte vet namnet på då hon aldrig hälsat och presenterat sig) kommer en gång i månaden typ. Iaf väldigt sällan. Gissar att hon rycker in när de andra har ont om tid.

Det har diskuterats att han ska få bli promenad/sällskapshäst men att ta det steget är stort för dem så får se var de hittar på med honom. Hoppas detta var lite mer kött på benen för dig "Anonym" =)

2012-03-12 @ 08:16:01
URL: http://zandrai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback