Ågesta 28/3-12

Idag har vi äntligen köpt en sadel! Mamma hittade en likadan sadel som vi testade hos Sharpman, ett år gammal begagnad på Hästnet, för en mycket lägre summa, så hon slog till och idag hämtade hon den!

Mamma hämtade mig i skolan när jag slutade och så stressade vi iväg till stallet för att hämta ponnyn och bege oss mot Ågesta för en Kristian-träning. Väl framme hoppade jag upp och började rida fram. Efter ett bra tag visade det sig att Kristian inte skulle dyka upp då han var på BB med sin nyfödde son. Ja ja, miljöträning är ju alltid nyttigt! Så vi tränade lite för oss själva där innan vi begav oss hemåt igen.

I början var Arragon lite uppstressad och tittig men han lugnade ner sig efter en stund. Red ju i nya sadeln då, satt som en smäck på ponnyn och var galet underbar att rida i! Och A gick som en dröm, bättre sista pass inför tävlingen hade vi nog knappast kunnat få! Helt underbar känsla, underbar ponny, avslutade passet på topp!

Imorgon åker vi från stallet strax efter lunch, det blir bloggning på väg dit och under dagen. Har lite film och bilder från idag som jag ska lägga ut då, men nu ska jag sova, ni får en smygtitt så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback