Kurs på Norrby 19-20 juni 2012

Igår åkte vi till Gunilla på Norrby för att spendera två dagar med träning där! Red första passet direkt på förmiddagen, i ridhuset på Rörby. Jobbade lösgörande i skolor och skänkelvikningar samt förvänd galopp med enkla byten. Arragon var superfin! Synd att mamma var tvungen att åka och jobba, jag hade velat ha kort från det passet...

Sedan blev det lunch tillsammans med Gunilla och Elena innan jag gick ut i stallet och fixade med mina grejer. Fick frågan om jag ville rida Elenas häst Mexico åt henne då hon inte hade tid, och självklart hjälpte jag till! Red ut tillsammans med Gunilla på hennes häst Funny Lady. Jag kan ju säga att det var en otrolig upplevelse! Satt och skrattade när vi travade hahah. Mexico är väldigt stor och maffig, och har otroliga gångarter. Man blir nästan åksjuk av att skritta på honom, och det var galet svårt att rida lätt då jag inte hann komma ner i sadeln igen innan jag skulle ställa mig upp igen! Jag kan bara tänka mig hur häftigt det måste vara när han är igenom under ett ridpass, att ha full kontroll över så mycket energi och explosivitet! Helt galet.

På kvällen åkte jag med Helena, Ebba och Rickard till familjen Klebergs gård Kersö för middagsknytis med Sjövillanmedlemmarna! Hade det supermysigt med picknick, kubb, brännboll och tårta! Åkte hem till Ebba efteråt för att slockna direkt.

Idag lyckades jag och Ebba försova oss men lyckades ändå ta oss till stallet och slippa stressa allt för mycket hah. Jag red min lektion vid 10, idag uppe på utebanan. Arragon försökte hitta saker att titta på för att komma undan lite i början när jag red fram så han blev lite spänd. Dock blev det bättre när lektionen började. Idag jobbade vi mycket på bakbensengagemanget, först i galopp. Massor av tempoväxlingar och noggranna hörnor. Efter ett tag var han helt fokuserad på mig! I traven jobbade vi likadant. Mamma kom precis när vi avslutade galoppen och hon hade kameran med sig så här kommer lite bilder från det passet! Är nöjd passet ändå, målet för dagen var att lyckas rida igenom och ta hjälp av hans spänning i början vilket vi lyckades med! :D


Kan inte direkt klaga på hans uppförsbacke ;)










Finaste ponnyn! ♥


Kommentarer
Postat av: Linn

Haha håller med om hans skritt, fick också rida honom när jag var där :) Hans galopp hängde jag inte alls med i.. lite skillnad från våra ponnysar ;)

Svar: Haha jaa galen skillnad, Arragon rör sig ändå ganska mycket men det går ju knappt att jämföra haha! ;)
Ida Pantzar

2012-06-22 @ 20:34:00
URL: http://linnochlinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback