Kurs för Pernilla Andersson i Rävlanda 1-4 juli 2012

Ja nu kommer lite uppdatering om hur den senaste veckan har varit! Hade tänkt mobilblogga under veckan men appen har tyvärr inte fungerat. Delar istället upp veckan i två större inlägg!
 
Mamma och pappa körde mig och Arragon till Rävlanda utanför Göteborg förra söndagen. När vi kom fram hälsade Pernilla oss välkomna och vi gjorde oss hemmastadda. Sedan åkte mina föräldrar hem igen. Jag joggade Kungen lite på banan på kvällen innan det var dags att sova.
 
På måndagen började kursen. Jag red först vid 9 på morgonen. Eftersom Pernilla aldrig har sett mig rida så blev det mycket grunder, jobbade mest med att få honom kvick för hjälperna då han just det passet var latare än han brukar vara. Det gick i alla fall ganska bra till sist.
Nästa pass blev på eftermiddagen, då hade det börjat strömma in kurselever så det blev lite mer liv på gården! Det här passet gick bättre, jobbade fortfarande på samma grunder och lite skolor, att han skulle få in högerbogen och lossa i den sidan.
På kvällen grillade vi på altanen och hade supertrevligt!
 
Jag fick första passet på morgonen även på tisdagen så det blev att gå upp tidigt även då. Gjorde iordning Arragon sen så kom Anna, Arragons förra ryttare, för att rida honom! Hon red större delen av båda dagens pass, jag fick hoppa upp en stund i slutet av båda och känna på honom. Det var riktigt lärorikt att sitta bredvid Pernilla och se hur det ska se ut ;)
Även tisdagen avslutades med en mysig middag med mycket skratt!
 
Upp tidigt även på onsdagen för att rida kursens sista pass. Nu kände jag att jag hade börjat få till det med alla tips jag fått av Pernilla och detta pass gick riktigt bra! Jobbade mycket skolor och förvänd galopp/enkla byten.
 
Efter passet började jag packa ihop mina grejer innan jag kollade på förmiddagens sista pass. Sedan lunchade vi och efter det satte jag mig och kollade på fler träningar innan mamma, Helena och Ebba kom med lastbilen! Vickan fick gå ut och promenera en stund medan vi lastade in mina grejer, sedan lastade vi ponnysarna och begav oss mot Ponnyderbyt i Hofterup, Skåne!
 
Jag lyckades knäppa en enda bild under hela kursen, på Arragon och hans boxgranne Kolan, världens sötaste shettis!
 
En av kursdeltagarna, Lotta, filmade en hel del under kursen, även på mig och Anna. HÄR finns filmerna om ni vill se!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hei Ida:0))
Inte bry deg om sånne domme kometerer som du får av hun Lina!! Hun er bara svartsjuk for at du er duktig og har verdens vackraste ponni:0)) Stå på!!

Ps klarer inte å klikke inn på dom videoer som du har leget ut?:0))

2012-07-13 @ 15:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback