Läsarfråga - angående min längd

Anonym frågade:
Jag undrar varför du köpte ponny och inte häst? du är ju trots allt ganska lång på honom.


Svar: Jag är fullt medveten om att jag är på gränsen för att kunna rida ponny utan att det ska se dåligt ut, eller det beror på vilket typ av ponny det är. Jag kan rida vissa maxade c-ponnyer utan att se stor ut, men ser lång ut på vissa d-ponnyer. Det beror helt enkelt på om ponnyn är bärande eller inte.
Anledningen till att jag ville fortsätta på ponny är väl att jag vill ta vara på mina ponnyår, de kommer aldrig komma tillbaka. Det är så mycket roligare med ponnytävlingar, jag har alla mina vänner på sina ponnysar och jag vill ha en chans att uppfylla mina drömmar inom ponnydressyr. Ett tag i somras var vi inne på att köpa en ungponny och utbilda och tävla några år, men sedan insåg vi att det skulle ta för lång tid och jag skulle inte hinna komma ut i högre klasser - vilket jag ju vill. Så vi sa det, jag och mamma - om vi hittar den rätta ponnyn, if it's meant to be. Annars skulle vi börjat leta storhäst och bara ta det lugnt och rida andras hästar lite nu i vår-sommar.

Så kom ju Arragon ut på annons i höstas, och i början på december så sa vi det - om vi ringer kan vi inte få mer än ett nej tillbaka. Mamma sa det det första hon gjorde när hon hörde av sig till Ninni - att vi har inte råd att köpa honom, så om ni inte kan tänka er att sänka priset/eventuellt någon annan lösning, så är det ingen idé att ens prata om det. Och det här var tydligen meant to be ;) Sen att han bara är 145 cm i mankhöjd och ganska liten över ryggen kan man ju inte göra något åt.

Alltså, sammanfattning av svaret på frågan: Jag vill fortsätta på ponny för att jag tycker att det är kul och jag vill nå mina drömmar medan jag fortfarande kan. Det hade vart en annan sak om jag hade vart lång och bred åt andra hållet också, men det är inte så att en ponny inte kan gå med mig på ryggen. Om det hade vart på det viset hade jag inte fortsatt på ponny =)


Hoppas du är nöjd med svaret!


Suddig bild från dagens träning

Kommentarer
Postat av: Charlotta Lundblad

Ja du är superduktig! Det kommer bli så bra så! Ponnyåret är ju jättemysigt :) <3 ni är superfina tillsammans!!!!

2012-01-07 @ 01:30:37
URL: http://audinadenfina.blogg.se/
Postat av: Annika

Han verkar verkligen superfin!! Va roligt att det har gått så bra för dig och hoppas att du kan nå alla dina drömmar med den här ponnyn!! :)

2012-01-07 @ 22:03:04
URL: http://annikahellberg.blogg.se/
Postat av: Elinore

vad fina ni är tillsammans :D kul med ny ponny :D kram!

2012-01-07 @ 23:25:52
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om du vill svara, hur lång är du?

2012-01-08 @ 12:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback