Nipprig ponny 6 januari 2012

Hej igen! Nu är vi tillbaka hemma efter dagens andra runda till stallet. Och nu är även första träningen för instruktör utförd!

Är helt galet nöjd med lektionen! Började med att promenera runt hotellet, 30 minuter tog det (och det visade sig att det skulle behövts längre tid!) innan vi gick in i ridhuset och jag hoppade upp. Jag testade att rida med sporrar idag, bara korta ponnysporrar så klart. Vet inte om det var pga dem eller om det var pga för kort skrittrunda och att det är kallt. Men oavsett vad det var så var han sjukt pigg och nipprig! Innan träningen började så jobbade jag mycket bakdelsvändningar, skrittpiruetter och tempoväxlingar. Mest lugnande övningar! Han fick till och med för sig att spralla till en sväng i galoppen, jag fick mig ett litet skratt men sedan var det bara att fortsätta med lugna övningar! Tog även av sporrarna, det var förmodligen inte de som gjorde det, men de behövdes ändå inte.

När passet väl började så visade jag först lite skritt och trav på volten, lösgörande sidvärts för att han skulle runda runda sig i formen och få upp ryggen. Sedan fortsatte vi med skänkelvikningar halvt igenom. Fortsatte med tempoväxlingar innan vi fortsatte med galoppen. Även här fortsatte vi med tempoväxlingar på fyrkantsspåret och även lite enkla byten. Tempoväxlingarna gick super, han har ju så himla lätt för att öka och minska! Några gånger i enkla bytena så glömde jag att sitta om så det blev fel galopp, slarvigt av mig! Men så fort jag tänkte på det så var det inga problem! =)

När jag hade travat ner så hoppade jag av och promenerade i 25 minuter innan vi gick in i stallet där han fick lite massage och stretching innan en mumsig hink lusern. Jag är galet nöjd med dagens pass! Det var absolut inte ett perfekt pass där hästen gick som en klocka, men han var så otroligt rolig att rida med all energi, så mjuk och lydig, flera personer kom fram efteråt och gav fina komplimanger! Och Lena tyckte också att han var superfin. Ett grymt bra pass helt enkelt, det fick mig att längta ännu mer till tävlingssäsongen!

Idag blev det faktiskt några snuttar film som jag har klippt ihop! Hoppas ni blir nöjda, kom gärna med kommentarer =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag undrar varför du köpte ponny och inte häst? du är ju trots allt ganska lång på honom.

2012-01-06 @ 23:14:52
Postat av: Lisa

Men vilken skönhet!! Ni är ursnygga tillsammans! kul att se film och hoppas på att få se han på lite närmre håll snart ;) Stor kram <3

2012-01-06 @ 23:16:50
URL: http://ettanc.blogg.se/
Postat av: PATRICIA

ser fint ut :)

2012-01-07 @ 20:12:47
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Karolin

Deam girl.. Vad ska det bli av er? Ser fram emot att se er på sm 2014!

2012-01-08 @ 21:30:53
Postat av: Ettan

Han är verkligen helt otroligt fin! Blir ju sugen på att börja med dressyr när jag ser det här! Och alla andra bilder.. så satans söt också :)) <3

2012-01-12 @ 23:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback