Lång dag i stallet 5 januari 2012

Ja idag var jag i stallet i 7 timmar tror jag, mysigt men det blev lite kallt emellanåt haha.

När vi kom dit så borstade jag och masserade Arragon innan jag gick ut på promenad runt Grönköping, vilket gick bra! Han var superduktig och lugn, så skönt! Var ute i 45 minuter. När vi kom in fick han gå in i boxen och äta sin lunch medan Susan fixade hans hage och jag städade upp lite i mitt skåp. Vid 12 fick han gå ut. Jag åt min lunch och mockade och fixade allt medan han var ute i några timmar.

Sen tog jag in honom och gjorde iordning inför ett ridpass! Promenerade fram honom i 25 minuter innan jag satt upp. Idag fortsatte jag att jobba in högerbog och vänsterbak, samt att få ett bra sug i tyglarna. Det gick bra med att jobba in, känns som att jag fick bra kläm på det direkt! Mycket bakdelsvändningar och sluta på rakt spår blev det. För att känna ett jämnare stöd i tyglarna jobbade jag mycket tempoväxlingar, dock gick den delen inte lika bra idag - så är det! Är så klart nöjd, hur kan man vara annat med en så underbar häst som Arragon? ♥

Taggar nu inför imorgon, blir första träningen för instruktör för oss då! Lena Lilja ska vi träna för vid 16.15, ska bli superkul! Hoppas att vi passar tillsammans även med Arragon, det är mycket personkemi som spelar in på om man tycker tränaren är bra eller inte. Med Valle var jag supernöjd med Lena, men det klart att Arragon kanske inte passar med hennes träning, men det tror jag nog, hoppas det ;)

FÖRLÅT, men inte heller idag blev det någon film, eller bilder! MEN imorgon LOVAR jag, då ska jag nog ta med systemkameran så får mamma fota.



På promenad i morgonsolen, så mysigt!



I sin nya hage =)

Kommentarer
Postat av: Anna Drugge

Åh goingen! Härligt att han skötte sig så bra idag med, jag tror han stortrivs!:) vilken fin hage han fått! Pussa kungen massor från mig<3

2012-01-05 @ 22:38:42
Postat av: Maja

Hej Ida!! Jag älskar verkligen din blogg, det är jätte kul att få läsa om Arragon! Han verkar vara en super fin ponny. Jag bara undrar om inte du kan ändra din textfärg till svart för då ser man bättre :) puss och kram <3

2012-01-05 @ 23:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback