28-29/1-12 Rörby

Förlåt mig för världens sämsta uppdatering!

Både idag och igår begav vi oss i alla fall till Rörby! Igår tränade vi för bästa Gunilla, och idag var det programridning för Gustav Svalling som stod på schemat.

Träningen igår gick galet bra! Arragon var en aning spänd när jag red fram i början, men sen gick det bara bättre och bättre under passets gång! Även idag blev jag påmind om mina händer konstant. Vi red mycket skolor, tempoväxlingar och övergångar. Testade även att göra överstrykningar i galoppen, vilket ingår i ett av de nya FEI-programmen. Det blev lite missförstånd första gångerna men sedan gick det bra! Roligt var det. Jag är överlag galet nöjd med passet, A var superfin och duktig!

Även idag gick det bra, inte riktigt lika bra som gårdagen men jag är nöjd! Jag blev lite slarvig när jag red igenom programmet, det måste jag verkligen tänka på, speciellt på tävling - det blir lätt så att jag glömmer att rida som jag normalt sett gör och då blir det ju inte bra. Har alltid haft ett litet problem med det. Gustav påpekade samma saker som mina tränare, vilket är bra, då får man ju en ny vinkel på "problemet". Men inget nytt, mest bara att jag ska vara noggrannare med flera olika saker.

Mamma fotade igår, och filmade idag. Fotona från gårdagen blev ganska suddiga, filmerna har jag inte kollat på ännu. Men jag slänger in några bilder från gårdagen så länge, sen lovar jag att det kommer mer i början av veckan!



Min snygging! Man förstår att han har vart modell för Hööks ;)


<3




Vet inte vad jag gör med vaden, kolla istället på ponnyns galna bakbensaktivitet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fin han ser ut! Vilket program red du i går? :)

Kram kram:)

2012-01-30 @ 07:34:41
URL: http://ellaviebke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback