Under veckan

Trist uppdatering, jag vet. Här får ni en liten update om hur allt har gått i alla fall!

 

I onsdags var vi alltså på Täby dit Sharpman kom på sadelutprovning. Vi hittade en som satt perfekt, Prestige D1 Zero. Den ligger dock en bit över vår budget för sadel så vi ska kika runt lite till och se om vi hittar någon som passar som är lite billigare.

 

I fredags for jag och mamma iväg till Saltsjöbaden där jag fick mig en 50 minuters genomgång massage och ultraljud för min rygg. En tjej i stallet, Ulla Gerremo, är massageterapeut så vi åkte till henne. Jag har ju haft lite problem med ryggen, så det var skönt att reda ut felen! Ska tillbaka om en månad ungefär och fortsätta. Efter det åkte vi till stallet, Arragon fick gå i skritten då jag inte skulle rida efter behandlingen. Han skötte sig fint i alla fall!

 

Idag åkte vi först och hämtade en sadel på prov från Sadelmagasinet. När vi kom till stallet blev det lite trim i ridhuset inför imorgon. Testade även sadeln, den satt väl okej men den var galet obekväm, konstigt formad i sätet... Ja ja! Red i alla fall igenom programmet ett par gånger och det gick bra! Lite smågrejer som inte har med programmet att göra satt inte till 100% idag, det känns dock bra, för då vet jag vad jag har att förbättra till imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback