Gårdagens inköp

Igår tog vi som sagt en sväng till Hästbiten och sedan vidare till Stockholms Hästbutik. Inne på Hästbiten köpte vi svarta silikonsnoddar, nya rundade sporrar samt ett nytt bett. Det blev ett Sprenger Dynamic RS, det är speciellt utformat för att verkligen passa bra i munnen och vara bekvämt, och det är bra för hästar som har svårt för att ta stöd på bettet. Det är ett jättesnällt och ganska tjockt bett, använde det igår när vi kom till stallet och Arragon verkade trivas med det!

När vi kom till hästbutiken började provandet av nya ridbyxor direkt. De har haft utförsäljning av Martha Ridewears utgående sortiment så jag började med deras svarta jeans och manchesterbyxor, som var de enda kvar som var på rea. Tyvärr passade de inte min figur, så jag testade några olika Pikeurbyxor. De satt helt okej, perfekta i längden men tyvärr på gränsen på för vida runt knäna osv. Till sist testade jag även Marthas nyaste modell Agnes Elite som kom i butik för bara några veckor sedan. Självklart satt de som en smäck och de var galet sköna! Jag betalade själv så nu är plånboken så gott som tom, men det var värt det! Är supernöjd med dem, längtar till i vår när jag kan börja ha dem, det går inte att ha underställ under dem. Sedan blev det även ett fint, nytt stalltäcke till kungen, ett superfint Schockemöhle som det var rea på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback