Sluttrim 1 september 2011

Igår blev det ett sista dressyrpass innan tävlingen på söndag. Det kändes riktigt bra så jag är supertaggad inför helgen! Började med att skritta fram och trava igång. Sedan red jag lite samma övning vi red hos Kristian, jobbade på breda händer i galopp på fyrkantsspåret. Det gick dock inte så bra då det var andra i ridhuset så jag jobbade lite tempoväxlingar, övergångar osv. Red även en del uppridningar för att få lite koll på att verkligen rida rakt och få till en bra halt. Några blev faktiskt jättebra! :D Jag har ju problem i halterna, Valle trampar väldigt ofta bak bakbenen och det är ju inte så bra, har fått en del "tänker bakåt"-kommentarer. Ibland tar han bara bak en hov och då blir det ju ojämna halter istället ;) Men fick som sagt till några bra så jag är nöjd! Red några skrittpiruetter som blev toppenbra också. Sen fortsatte jag med lite skolor och enkla byten. Skolorna kändes bra, dock blev skritten i enkla bytena lite för hastig och Valle blev för öppen i formen så jag red lite mer enkla byten varvat med förvänd galopp. Mot slutet fick jag till några riktigt fina enkla byten, då travade jag av och skrittade av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback