Skol-DM 26 september 2011

For iväg till Täby i måndags för att rida skol-DM i dressyr. Endast en LA.1. Fick en fråga om jag inte var för "duktig" för att vara med där med tanke på att jag ridit SM osv, men det tycker jag inte. Alla som inte är överkvalificerade från LA har rätt att vara med så varför skulle jag inte få det? Visst jag var med i SM men jag kom in på plats 39 av 40 ekipage och slutade därikring efter meetinget också. Jag och Valle är inte direkt överlägsna bara för att vi tävlat SM. Vår ritt i måndags var skitdålig, vi fick 65,26% och det var en snäll bedömning. Kom 9a av 23 ekipage. Vissa verkar tro att bara för att vi kom till SM så borde vi lätt vinna regionala tävlingar, men så är det verkligen inte ;)

Som ni förmodligen förstår är jag inte nöjd med ritten. Jag red som en sopa, om man ens kan kalla det ridning. Nu har jag lagt den ritten bakom mig i alla fall!

Gammal bild



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback