Resultat DM söndag 11 september 2011

I söndags åkte vi inte till stallet förrän framåt halv 1. När vi kom fram började jag direkt med att klippa honom, vilket gick bra. Efter att ha klippt Empe var det superlätt att klippa Valle haha ;) När jag var klar knoppade mamma medan jag bytte om och åt lunch, sedan packade vi in ponnyn i släpet och begav oss mot Vällingby RK! Sjövillan anordnade ju tävlingen, dock har vi ingen anläggning så vi fick vara på Vällingby. Vi kom väl fram runt 4-halv 5 tror jag. Valle fick låna en box på anläggningen några timmar, vi skulle ju inte starta förrän 20.40 men vi skulle ju vara funktionärer =) Så medan jag krattade banan och agerade dörröppnare så stod Valle och sov med ridskolehästarna haha. Vi känner dom som har anläggningen, och dom erbjöd att han skulle få låna en box, supersnällt, han slapp ju stå i transporten i 4 timmar =)

När det började dra ihop sig för våran del började det såklart regna! Det duggade bara till en början så vi tog Valle till transporten och jag hann linda innan regnet ökade. Vi valde att lasta och sadla där inne vilket var en himla tur, nästa minut öste regnet ner och det åskade till och med! Så jag fick kravla mig runt hästen för att få på sadeln haha men det gick bra! Drog på sadelskydd och täcke, lastade av och hoppade upp fort som satan och halv-travade till framridningen, som turligt nog var inomhus :P Hoppade upp vid 8 så jag red bara fram i 40 minuter - vilket jag tänker fortsätta göra! Skrittade fram i 10 minuter innan jag joggade några varv i trav och ett par varv i galopp. Sedan jobbade jag med övningen vi gjorde på träningen för Lena, skritt på volt och böja/ställa och samtidigt flytta ut baken så att han får in inner bakben. När han väl kom loss kom vi fram i trav och red lite skolor och lite mer på samma övning. Jobbade även lite i galopp, mest på samlingen och att han skulle lyssna kvickt på mina hjälper. Han kändes verkligen superfin! Gunilla gav oss några hjälpande tips när jag red förbi henne, hon stod i ena hörnan och hjälpte Elena, som red Agnes ponny Boy utom tävlan.

När det var dags för mig att rida in på banan travade jag in i ridhuset, regnet öste fortfarande ner. Jag var sista startande förutom Elena då. Väl inne på banan red jag förbi domarna ett par gånger i trav och fattade sedan galopp. Ebba, Louise och Amanda stod i hörnan vid porten och gav mig uppmuntrande ord varje gång jag red förbi hah! Programmet kändes i alla fall riktigt bra!! Valle höll ut i båda superlånga travökningarna och öppnorna kändes bra! Ena slutan blev lite för rak i slutet och halten+ryggningen var inte bra, helt ojämn halt och ena domaren tycke att det var ett steg för kort ryggning. Skritten kändes riktigt bra, skrittpiruetterna kändes bra och han klev på superfint i ökade skritten, ena domaren gav en 8a på den! :D Enkla bytena kändes toppen och även förvända, dock blev ökningarna, speciellt den sista, lite matta.

Travade tillbaka in på framridningen för att trava av och vänta på resultatet, var galet nervös haha! Man vet aldrig vad domarna tycker när jag är nöjd, antingen är det egentligen superdåligt eller så är det faktiskt bra... :P När speakern ropade upp for mitt hjärta upp i halsen, och när jag hörde poängen visste jag direkt att jag red in mig på en 3e plats!!! 750 poäng, 65,78% totalt!
Domare M, Inger Sobéus: 65,52%
Domare C, Christina Klingspor: 64,73%
Domare H, Lena Lilja: 67,10%

Fick alltså brons, på Stockholms distriksmästerskap 2011! Är så glad, vilken revansch från Rimbo! Och förutom allt detta, att ritten kändes bra, att Valle var framåt och att jag kom 3a, fick jag dessutom galet fina kommentarer från domarna!




Och att Valle fick en 8a på gångarter!!! Helt sjukt :D

Moa Södergren på gulliga Martell vann DM för b-ponny på 69,9%, före Klara Andersson-Antelli på Henfynyw Tywysog som knep silvret!

För c-ponny vann rutinerade Nathalie Ekroth på Milady G före Ella Viebke på Daylight som debuterade FEI!

Vinnare av DM för d-ponny gjorde Gabriella Sohlberg på Milous Pandora Tootsie, bara några poäng före silvermedaljören Catherine Kleberg på Bambino - och jag & Valle på bronsplats!


Superkul med 3 Sjövillan-ekipage som knep medaljer! :D



Enda bilden från helgen änsålänge, några vänner tog bilder, hoppas jag får några så jag kan lägga upp dem :D



Kommentarer
Postat av: Lisa Carlsson

Såååååå duktig!!! Grattis grattis grattis!!! kram gulle, miss you <3

2011-09-13 @ 21:01:09
URL: http://ettanc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback