Lite mer tömkörning 18 september 2011

I lördags var jag på tjejmiddag hos Ebba, sedan sov jag över och på söndagmorgon gick vi upp tiiiiidigt, Ebba skulle nämligen tävla sin söta lilla ponny Vickan! :D Och jag fick följa med! Tävlingen var på Ekerö RK, alltså inte alls långt, typ 20 minuter från Norrby. Hon red en LC:1 och kom 2a på 67% efter ännu ett Sjövillan-ekipage, Olivia Gogoll på 5-åriga EG Marie Curie som red ihop 71% på första starten! Superroligt :D Grattis båda 2! <3

Mamma kom för att kolla hon med, och när prisutdelningen var klar åkte vi till Fågelbro för att ta hand om guldponnyn Valdemar! Det blev lite tömkörning på utebanan! Det är verkligen superroligt och något vi måste göra oftare, det är inte bara skönt och nyttigt för Valle att slippa ryttaren på ryggen, det blir även värsta motionspasset för mig! Superbra och roligt alltså! Mest skritt och även lite trav blev det. Varvade lite mellan att gå rakt och snett bakom. Kände att han verkligen lutar in i högervarvet och inte gick på det spår jag rättade mot, han är lite svagare å det hållet även i ridningen så det är inget nytt. Jobbade i alla fall lite på det och i slutet lyckades jag få ut honom på större volter i det varvet!

När vi var klara ledde jag ut honom en sväng innan han fick gå in.


Olivia Gogoll samt Ebba på Vickan! :D


Travökning på ärevarvet, så fint! Vickan är verkligen helt otrolig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback