Klubbmästerskap Fågelbro 2011

Idag var det alltså dags för det årliga KMet på Fågelbro! Planen var att jag skulle rida både Valle och Casini, dock strök vi Valle på grund av tjafs, plus att det hade blivit stressigt och vi ska tävla imorgon också. Så jag fokuserade mig på Casini istället, vilket jag är glad för!

Jag red fram på samma sätt som vi red igår, först skritt-trav övergångar och mycket galopp och sedan galopp-travövergångar. Sedan red jag lite volter i trav och galopp och mycket övergångar. Det kändes jättebra! Han var mycket stadigare och rundare i formen redan från början idag! Även övergångarna var mycket bättre, genomkörningen igår var väldigt hjälpsam!

När jag väl kom in på banan gick det bra! Något vinglig igångsättning från första halten. Skritten var faktiskt ganska bra! Fick en 6a på den, något dålig aktion. Satte vänster galoppfattning! Den är svårare än åt höger ;) Ena ökningen drog han upp huvudet så vi fick tyvärr en 4a där. Annars kändes allt väldigt stadigt och fint!

När vi kom ut fick jag veta att Jessica-Brave Heart bara fått 62% och att domaren var snål så jag tänkte att jaja jag kanske får 63 då. Hämtade protokollet och blev helt chockad! 69% fick vi!!! Är så galet glad över det alltså! :D Startade först av storhästarna så jag fick vänta ett tag, var nervös! Men alla kom ut missnöjda och det slutade med att jag blev klubbmästare! :D Helt oväntat, så roligt :D

Tack Maria för att jag fick låna Casini idag!

Resultaten för dagen:




Bilder:

Fixad Casini! Just det! Jag knoppade helt själv - är galet stolt hah, det blev svinbra! :D


Kafeteria/sekretariat - Maria, Isabelle och Petra i bakgrunden.


Agnes-Stella


Tove på vita Fogerty, Jessica på Braven samt en liten skymt av Agnes på Stella.










Jag och Casini, lite stolsits här och var (a)


Jessica kom 2a, Agnes & Stella 3a.


Etta, tvåa och trea i ponnyklassen.




Placerade i storhäst-klassen!


Göllig Casini!


Kommentarer
Postat av: Karin

Är inte du för duktig för skol-dm som du ska starta imorron? det är ju LA:1 och du och valle har lixom startat sm..? ;)

2011-09-25 @ 22:23:17
Postat av: Amelie

Vilka härliga bilder! :)

2011-09-27 @ 10:24:14
URL: http://ourhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback