Galen ponny 16 september 2011

I fredags tog vi en sväng ut mot Malma. Mötte Rosanna & Emelie på väg dit, dock skulle de bara skritta hem så jag fortsatte - vilket min ponny inte uppskattade! Han ville minsann inte fortsätta framåt när de andra gick hem, men efter lite övertalande lydighetsövningar var han inte lika förtvivlad. Travade och galopperade lite fram och tillbaka med tempoväxlingar på grusvägen innan jag red tillbaka "mot" stallet för att galoppera i backen. Satan alltså - min ponny var heelt inställd på att rusa hela vägen hem så det var svårt att få stopp på honom om jag säger så! Fick i alla fall stopp på honom en bit efter att backen tagit slut. Körde 3 gånger upp och ner och lät honom gasa på, sedan bestämde jag mig för att skritta hem. Fast så mycket skritt blev det nog inte, han taktade en hel del! Var ute i 45 minuter.

Bilder från dagen:


Lugn häst = på väg bort från stallet


Som ni ser red jag på bettlösa med snodd idag, något vi kommer göra så ofta som möjligt nu igen.




Pigg häst = suddig bild = på väg hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback