Elit omgång I på Rimbo 4 september 2011

I söndags bar det äntligen av på tävling! :D Rimbo var destinationen, tävlingen var första omgången i elitallsvenskan ponnydressyr, alltså regional LA.P1! Sjövillans lag, i startordning, bestod av:

• Jag & Valle
• Elinore Jonsson & Bogis Miss
• Agnes Vannerus Lindblom & Uptown Boy
• Cathrine Kleberg & Bambino

Jag var alltså först ut. Testade att inte ens ha något spö på framridningen för att se hur det fungerade. Valle var fin på framridningen och jag tycker att jag fick till en fin, mjuk form och ganska bra framåtbjudning. Dock försvann framåtbjudningen ju längre tid jag var inne i ridhuset. Travprogrammet kändes inte bra alls, dåliga ökningar, sega, stela slutor och öppnor som började bra men sackade ner mot slutet. Skritten var heller inte speciellt bra, jag glömde att det var ökad skritt direkt från det att jag saktade av så jag red i mellanskritt genom en hörna innan jag släppte ut tyglarna. Valle kom inte ner sig i formen så som hästen bör i ökad skritt och genomtrampet i skritten var sisådär.
Galoppen var den bästa delen av programmet för dagen tycker jag, i alla fall enligt min känsla. Han kom igång lite mer i alla fall, fick till stadiga serpentiner och ett fint enkelt byte, det andra kom vi tyvärr igång lite för sent i men annars är jag nöjd med det iaf!
En till sak jag är ganska nöjd med för dagen är att jag, bortsett från skritten, höll kvar Valle i en okey form, tappade inte ut honom så mycket och han var eftergiven så det blev ingen ostadig form!

Fick i alla fall drygt 61% och hamnade väl någonstans i mitten på resultatlistan, vet inte exakt vart då Rimbo fortfarande inte fått upp resultaten på hemsidan... hmm ;)


Jag kommer ärligt talat inte ihåg exakt lagets procenter men alla fick 60-62% så det var helt enkelt inte Sjövillans dag! Vi slutade i alla fall 5a med laget, det var 7 lag med.

Nu taggar alla om inför nästa omgång som äger rum på Stora Wäsby den första oktober! Och jag taggar om inför DM nu på söndag, nu har jag lite annan taktik inför framridningen som jag tror kommer hålla bättre men vi får se =)

Har tyvärr inga bilder tillgängliga just nu så texten får räcka för idag! Imorgon kommer jag förhoppningsvis ha tid och ork över för att ladda upp bilderna och redigera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback