21-24 september 2011

I onsdags red vi lite bommar på banan, vilket gick bra! Det var väldigt slabbigt underlag på grund av allt regn så det blev tungt och väldigt bra styrkearbete för Valle ;) Red travbommar, galoppbommar samt ett litet sockerbitshinder med tempoväxlingar emellan. Är nöjd! Valle var pigg ;)

I torsdags blev det en skrittur. Red upp på Fågelbrohöjden och kikade på alla fina nybyggen ;) Red även runt hotellet, vi var väl kanske ute i 30 minuter. Valle pigg och glad!

I fredags red jag på ängen. Det gick... inte bra alls. Valle var hur pigg som helst, dock väldigt spänd och tittig på allting och han lyssnade rent ut sagt bedrövligt dåligt på mig. Han var även väldigt stel i sidorna vilket jag försökte jobba med men det gick inte bra. Jag hade inte det bästa ridhumöret för dagen heller så jag blev förbannad more than once, tyvärr. Jag vet ju självklart att jag inte ska bli arg och irriterad på hästen men i fredags bara gick det inte. Till sist släppte jag bara tyglarna och skrittade hem, det skulle ändå inte fungerat.

Igår red jag först Casini, skulle ju tävla honom idag så jag fick lite hjälp av ägaren igår. Dressyr i ridhuset. Började med mycket trav-skritt övergångar på serpentiner samt tempoväxlingar i galopp på fyrkantsspåret. När vi kommit igång lite gick vi in påen stor volt och gjorde galopp-trav-galoppövergångar. Sedan red vi även en del ökningar i trav och galopp på diagonalerna innan jag red igenom programmet, LB:2, två gånger. Det gick okey men inte super. Är nöjd!
Efter Casini var det Valles tur! Honom skrittade jag fram på runt hotellet innan jag gick in en sväng på utebanan för att känna igenom honom lite. Det kändes ganska bra, red mycket uppmjukande och lösgörande, framför allt i skritten. Är nöjd, red inte så länge! Skrittade av runt hagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback