Senaste dagarna!

Det har inte hänt något kul på hästfronten den här veckan, jag och mamma har gjort en del beslut och vi ska till kliniken på fredag och kolla upp honom. Vi tror inte att det är något fel men det är dags för check-up nu efter höstsäsongen.

I måndags så cantrade vi lite i ridhuset. Eller, det var en tjej därinne på sin övertaggade och spända unghäst så jag ville inte racea runt, men mycket galopp blev det i alla fall, ganska lugnt tempo. Red i 40 minuter.
I tisdags var jag stalledig, hade massor av plugg att göra!
I onsdags red vi först ut mot Malma och galopperade en vända i backen, dock hade jag hjärtklappning så jag orkade inte rida i backarna, skrittade hem och tog ett par varv i galopp på banan. Var nog ute i 55 minuter, dock ett lugnt pass.
I torsdags gick Valle i skritten, snabbis i stallet blev det. Han var ute i 20 minuter.
Igår plockade mamma fram lite bommar och ett litet hinder på utebanan som vi skuttade lite på. Valle var galet pigg och tyckte att det var superkul :P Gullig <3 Vi red nog i 40 minuter, det gick fin fint!
Idag skrittade jag barbacka ut i det underbart vackra höstvädret. Red förbi korthålsbanan runt skogen och in på stigen mot Winges väg och hem igen. Supermysigt! Tog en liten galopp i skogen också. Var ute i 20 minuter.
Efter stallet åkte jag och mamma vidare till älskade Norrby och Widell-flickorna! Mer om det i ett annat inlägg ;)
Är inne på Ebbas dator så det finns inga bilder här :P Ni får en på Ebbas ponny Fix Victoria med Elena på ryggen, så fina!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför heter bloggen Fågelbro ryttare, när du tävlar för Sjövillan?

2011-10-31 @ 13:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback