3-7 oktober 2011

Åter igen är jag galet efter i bloggningen, ni får förlåta mig ännu en gång! Här kommer i alla fall snabb-resumé över veckan som gått.

I måndags tränade vi för Hanchen. Valle var pigg, dock lite rörig i formen. Annars kändes det bra. Red en del skolor, skänkelvikningar och förvänd galopp på olika spår.

I tisdags red vi mot Malma i mörkret, läskigt tyckte Valle så han var väldigt pigg och spänd haha. Gullig =) Mest skritt och även en del galopp.

I onsdags tömkörde jag faktiskt! Började med att promenera runt hotellet och sedan körde vi igång på utebanan. Det gick bra, det blev mest skritt och trav så klart, försökte få igång lite galopp men det var svårt så jag hoppade över det! I början jobbade vi bara rund och låg, bytte varv osv och till slutet samlade jag ihop honom lite mer i formen och fick till och med in lite öppnor i trav! :D

Igår var jag och mamma stallediga och Cina tog hand om Valle! Han gick i skritten en stund bara, medan jag körde hårt fys-och konditionspass med Talang för Eva Nilbrink! Har GALEN träningsvärk i HELA kroppen nu, herregud!!! Nyttigt som fan dock så jag är nöjd!

Idag körde vi lite jogging. Skrittade fram långa rundan runt hotellet och gick sedan in på utebanan. Den hade två gigantiska vattenpölar "i mitten" av varje stor volt så det blev mycket varv/volt-byten och massor av övergångar, skritt-trav-skritt, galopp-skritt-galopp osv. Sedan red vi även mycket förvänd galopp och lite tempoväxlingar, alltså bara kom-igång övningar! Red på bettlösa. Det gick bra och jag är nöjd! Blev ett långt pass på 55 minuter faktiskt, tiden rusade verkligen iväg!

Några bilder från veckan:

Supersöt ponny i måndags innan träningen i think <3


Läskig uteritt i tisdags!


Galet fin solnedgång igår!


Och till sist våran supersnygga och seriösa outfit idag! Haha vi fick många kommentarer om lindorna kan jag säga ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa Carlsson

Snygga lindor Ida!! ;) Toppan har likadana, hade dom en kväll i ridhuset (obs! de va dom enda jag hade!) skoja inte att vi fick blickar och kommentarer :p det är ju bara rooosa ;) hihi <3

2011-10-08 @ 19:06:42
URL: http://ettanc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback