17 oktober 2011

Igår blev det lite lätt dressyr på banan. Skulle ha ridit för Hanchen men Valle var helt varm och gallig i fram i söndags så det kändes dumt att rida hårt om han inte skulle kännas bra i benen dagen efter.
Men han kändes i alla fall fin i benen igår så det blev dressyr! Red på bettlösa. Valle var superpigg och underlaget på utebanan var sjukt fint! Jobbade nästan bara med övergångar i alla gångarter, först travserpentiner med skrittavbrott på medellinjen, sedan trav-halt-trav och till sist galopp-skritt övergångar, detta gjorde jag på diagonalen. Red i galopp hela kortsidan, sedan vände jag in på diagonalen och gjorde enkla byten med ett bestämt antal galoppsprång mellan varje avbrott. Först 5, sedan 4, sedan 3, 2 och en gång testade jag med ett faktiskt! I slutet gjorde jag Lena Lilja-övningen - ställa inåt, peka rumpan utåt, på volt.

Valle kändes riktigt fräsch och fin, pigg och glad! :D Är supernöjd. Var nog ute i 45 minuter.



Bild från några dagar sedan, när han var nyklippt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback