28 maj 2011

Duktigt bloggat haha...

I lördags hände i alla fall väldigt roliga grejor! Jag och mamma började med att åka till Ekerö och fika hemma hos Ebba & Helena! Sen åkte vi till Gunillas gård. Där fick jag först rida en stund på Gunillas storhäst Funny Lady, och sedan en stund på Ebbas Totte! :D

Fanny hade inte var ordentligt igång på ett tag så jag red bara en liten stund, men det var superroligt! Jag fick passa mig för att ta i högertygeln då hon blev helt stum där då. Gjorde lite byten och trampade :D

Totte var likadan med högertygeln som Fanny hah! Fast ändå helt olik att rida. Han är ju C-ponny också så jag kände mig lite stor haha. Han liksom "hackar" med munnen så det var väldigt svårt att hålla jämn tygel utan att den skulle glappa. Stor eloge till lilla Ebba som rider honom sjukt bra, du är så duktig! <3

När jag och mamma väl kom till Fågelbro var det dressyrpass som gällde. Valle var jätteduktig. Får inte riktigt fram den där wow-känslan när jag rider på bettlöst, vilket är lite tråkigt, men det är ju för Valles skull. Red i alla fall en del skolor och förvänd galopp. Red ungefär i 50 minuter skulle jag tro.


Jag och Fanny :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback