Inför tävlingen 27 januari 2011

Igår var jag stalledig som ni förmodligen vet ;)

Idag blev det en riktigt lång fixardag i stallet! Var nog där runt 6 timmar tror jag haha ;) Började med att smörja sadel, träns och stövlar. Sen klippte jag Valles man och badade hans svans, man och huvud, hah det tyckte han verkligen inte om! Sen stod han med massor av fleecetäcken på sig och torkade i gången medan jag sprejade svansen med pälsglans, försökte gnugga bort vätan med en handduk, borstade honom osv. Sen trimmade jag hans öron, han var ju helt lurvig är förut haha men nu ser han lite snyggare ut =D Sen därefter var det dags för mockning, mockade riktigt noggrant och väldigt länge xD Sen tog jag ut ponin i skritten medan jag gjorde höpåsar, nu kom även mamma till stallet. Han gick bara en dryg kvart. Sen in med honom igen, flätade svansen och satte på BoT-paddarna och in i boxen. Tog ut Brave Heart i skritten, mamma mockade hans box och jag gjorde hans höpåsar och lite annat, in med honom igen, tog in alla grejer och tog upp fleecetäckena på loftet osv. Sen åkte vi hem :P

Nu ska jag fixa den sista packningen här hemma, sen är det sovdags!


suddig bild på nysmörjt träns (a)


Valle var inte glad på mig efter den ofrivilliga duschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback