dåliga blogg-dagar... uppdatering

Sön: Nu känner jag skammen skölja över mig! Det klart jag kommer ihåg vad vi gjorde i söndags! Anders Eriksson kom och hade tömkörningslektioner på Fågelbro, och vi var med! Dock kände jag att jag var för matt för att orka springa i ridhuset i en timme, så mamma fick ta lektionen. Dom jobbade mest med grundläggande övningar, typ hålla tömmen rätt, styra på rakspår och serpentiner, volt tillbaka och så. När mamma hajat så longerade dom lite i trav och galopp, Anders lärde mamma lite knep osv. Valle såg riktigt fin ut, speciellt i traven! =D Duktiga mamma också, är stolt över henne!

Mån:
Valle gick bara i skritten 25 minuter.

Tis:
Tränade lite dressyr i ridhuset. Det gick väl helt okej, fick inte någon speciellt bra känsla alls, Valle var kort i gångarterna, liksom "trippig" med frambenen speciellt, men mamma sa i alla fall att han såg ut att gå i riktigt bra form och den ska jag inte klaga på, så vi lyfter fram det positiva ur passet!

Ons: Mamma var i stallet på morgonen för att Micke, kiropraktorn, kom och skulle känna på Valle =) Han tyckte att han var ännu finare muskulärt än förra gången, ännu färre "knutar" och han tyckte att Valle hade byggt ännu mer! Han gratulerade haha (a) Det enda större området var vänstersida manke, ungefär en hand-stor yta som var spänd och så, vilket beror på allroundsadeln. Den behöver verkligen bytas ut snarast, den sitter ohyggligt dåligt på Valle och är inte rätt bomvidd ens. Så från och med nu tänker jag sluta rida helt med den, så ska jag och mamma köra bort till Mustang någon dag och köpa ny och lämna in den!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Haha, jaa skäms på dig barn! Hur kan man glömma när ens hästskötare/sponsor/chaufför och förste mockare sliter och jobbar så? ;) Hihi, puss på dig :-)

2011-01-13 @ 08:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback