Dag 1 - Presentera mig och min häst

Min ponny heter då Valentin Dice, hans vanligaste smeknamn är Valle, men kärt barn har många namn heh ;) Han är född den 28e juli 1995. Efter Valentin Bell, undan Rodlease Spice and Dice. Han är en renrasig new forest :D Han kom till oss den 28 februari 2009, det är alltså min andra ponny. Vi har alltså snart haft honom i 2 år =D Han är hur go som helst, dock kan han bli väldigt lat i ridningen, men alltid positiv till arbete! I stallet är han väldigt snäll, lite irriterande när man ska tränsa hah xD Jaa vad mer kan jag säga? Han har tävlat LB hoppning och debutant fättävlan med tidigare ryttare, den ni! Jag förstår dock inte det, han är världens fegaste när man rider ut ^^



Jag då, mitt namn är Ida Pantzar, 14 år och fyller 15 i augusti =D Bor på Ingarö, Värmdö tillsammans med min kära mamma, styvpappa, lillebror och världens mest korkade jack russell terrier ^^ Jag har ridit sen jag var 3 år, ett ridlekis, 2 ridskolor, haft medryttarponnyer och foderponny. 1 mars 2007 fick jag min första ponny, Kasper Lyon kategori C. Han lärde mig rida under de 2 år jag hade honom. När jag inte är i stallet spenderar jag min tid i skolan, med vänner, äter och spenderar alldeles för mycket tid med datorn i knät haha. Ändå blir det ingen bloggning, hmm 0 kreativitet? Jag är en riktig tävlingsmänniska som verkligen ger allt för att vinna! Jag är väldigt bra på att sätta alldeles för höga krav på mig själv så att jag blir besviken på mig själv väldigt lätt haha... (=



Jag älskar min ponny <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback