23 januari 2011 - lång stalldag!

Godkväll! Idag var vi i stallet från 1 till 6-halv 7 ungefär, väldigt länge alltså! Vi skrittade en sväng barbacka mot Malma-hållet idag, var kanske ute 40 minuter. Dock var det dags för Valle att få en helkroppsklippning igen, och jaa - det tog tid! När jag hunnit med en fjärdedel av hästen så var det dags för intag så det blev en fikapaus där, sen ut och körde resten i ett svep! Är riktigt nöjd faktiskt, speciellt med rutan på ryggen, förra gången jag klippte (i typ oktober) så blev dom heeelt olika, men idag rättade jag till dom och de blev förhoppningsvis jämnare och rakare! Och jag lyckades hålla maskinen borta från manen också =D Förra gången råkade jag ta en liiten bit på det så nu har han lite stubb -.- Men det känns skönt att ha gjort vinterns sista klippning, för det första så ser han lite bättre ut nu inför tävlingen på fredag, och sen så kan jag bara vänta på att hans fina, guldiga nyans kommer i vår och då behöver jag inte raka bort den hah.

Nu är det så att jag glömde bort att ta kort på ponin idag, så ni får se bilder från förra klippningen istället ;)


som ni ser är rutan helt ojämn, och det var värre IRL ;)


Det här är min favoritfärg på honom! Precis i slutet av våren/början på sommaren, den här är väl från maj-09 tror jag =)

Kommentarer
Postat av: Ansi

Guldvalle! :))

2011-01-24 @ 12:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback