SM helgen!

Urusel bloggning, usch usch dålig stil Ida, dålig stil!!! Jag får helt enkelt berätta såhär i efterhand vad som hände under helgen =)

fredagen startade jag vid halv 2, FEI lagtävlan. Kom till anläggningen vid 9 för att gå ut och promenera med Valle och hinna kolla lite på några ekipage. Åt lunch innan vi började knoppa osv.

På framridningen kändes han fin, inte super men bra! När jag väl kom in på banan så tappade jag honom totalt och formen blev öppnare och öppnare för varje moment...  Hade i alla fall inga stora missar och fick trots allt godkänd procent! =)


Fick som ni ser även 62,5% av en domare och jag är jätteglad över det! :) Kom 36a/40 ekipage.

I lördags red jag vid 4, FEI mästerskap gällde då. Promenerade på morgonen innan jag, mamma och Peter åkte iväg på äventyr. När vi kom tillbaka var det dags för lunch och börja fixa inför starten. Jag fick hjälp av Hannahs faster Annie på framridningen, vilket var superbra! Jobbade på att verkligenfå ihop formen och att Valle skulle arbeta bakifrån, samt att jag inte skulle tappa tygeln i ökningar och moment. När jag kom in på banan så tappade jag honom igen... Hade dock inte heller här några missar, slutade på 58,5% enligt Equipe.



På mitt protokoll står det drygt 57%, måste kontrollräkna för att se vilket som stämmer :P Kom 38a av 40 ekipage.

söndagen var det final för 12 D-ponnyekipage, och consolation för oss andra. Alltså fick jag rida FEI mästerskap igen. Idag hjälpte Emilia, Valles förra ägare, till lite på framridningen och det kändes bra! Idag vägrade jag tappa honom i formen på banan haha, det gick i alla fall bättre än de två andra ritterna men mot slutet på galoppen blev han ändå lite för öppen, men är ändå nöjd!



Kom 23a av 25 ekipage.


Framridning på lördagen.

Fler bilder och totalresultat för meetinget kommer i ett annat inlägg! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback