Kür 9 augusti 2011

Igår red jag ett sista pass i ridhuset, skrittade fram och av runt hotellet. När jag kom in i ridhuset började jag arbeta i låg form och fick honom framme för skänkeln, vilket gick bra! Gjorde lite Kristian-övningar sedan, alltså samla-länga vilket gick riktigt bra, speciellt i galoppen!

Sen red jag igenom küren 2 gånger. Vi lånade en CD-spelare av Cina, supersnällt! Det gick i alla fall bra, programmet är verkligen superbra, älskar speciellt galopp-delen! Takten i musiken passar Valle väldigt bra. Själva ritterna blev, igen, lite väl forserande. Valle gasade verkligen och låg på galet mycket, blev lite galopp i ena travökningen och lite dåliga enkla byten osv. Dock känner jag och mamma att det kan få vara så på träning, jag har ju bara ridit igenom küren några få gånger för det första, för det andra så skulle dom problemen förmodligen inte uppstå på tävling, då vi tappar energin en del och Valle inte alls ligger på lika mycket. Dock är det ju väldigt väldigt liten chans att jag skulle lyckas rida mig in i A-final, men jag kommer ju försöka! =)

Är i alla fall väldigt nöjd med passet! När jag ridit klart så packade vi tävlingsskåpet och badade ponnyn.


Såhääär fint ska han öka i helgen hah! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback