Klippning och halvt dressyrpass 7 augusti 2011

När vi kom till stallet igår började jag med att borsta av Valle och sedan började vi klippa honom! Kände att det behövdes nu innan SM, han hade redan börjat få lurv-päls under magen, och jag kan säga att Valles vinterpäls är inte att leka med :P Det tog väl drygt 2 timmar, Valle tröttnade framåt slutet så jag får finslipa imorgon =)

Vidare till ridpasset - och som rubriken lyder blev det ungefär ett halvt dressyrpass igår.. Skrittade fram och travade igång osv, började göra lite samla-öka övningar som vi gjort hos Kristian. Valle kändes riktigt fin. Det var meningen att jag skulle rida igång och sedan rida igenom küren, dock kände jag att jag började må riktigt dåligt och var till sist tvungen att hoppa av, efter att ha ridit i ungefär 30 minuter. Mamma tog Valle och lede runt honom i ridhuset, dock kände jag mig inte mycket bättre efter en kvart och då tog mamma in Valle... Blev riktigt sur och besviken på mig själv men jaa sånt händer ;)



Bilder på klippningen kommer imorgon =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback