27-29 augusti 2011

I lördags blev det en mysig barbackatur i skritt med Rosanna & Darwin! Red förbi korthålsbanan och upp på grusvägen för att sedan fortsätta in på stigen bakom Winges väg. Sedan red vi även runt hotellet. Var nog bara ute i 35-40 minuter.

I söndags
red jag ut med mamma. Började med grusvägen bakom hotellet och fortsatte sedan upp på vägen förbi Grönköping. Där bakom är det superbra grusbackar som man kan klättra i! Galopperade upp och skrittade ner ett par gånger fram och tillbaka innan vi vände hem igen. Vet inte hur länge vi var ute :P

I måndags red jag Gucci. Hann inte rida Valle så han gick nog i skritten drygt 20 minuter. Det gick i alla fall bra att rida Gucci! Joggade lite i ridhuset. Red mest i trav på fyrkantsspåret och jobbade lite små tempoväxlingar och jobbade på att använda hörnorna utan att hon skulle öka takten så fort vi kom ut på långsidan. Red några 15-metersvolter för att mjuka upp henne. Red även lite diagonaler och gjorde många halter och tränade på att lätta direkt när hon gjorde halt, hon har nämligen svårt att stå still utan börjar backa direkt. Men jag är jättenöjd, det gick bra! :D I slutet tog jag ett varv i varje galopp innan jag travade och skrittade av. Red nog i 40 minuter.


Vägen vi gick i söndags =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback