Resultat söndag, 17 april 2011

Nuuu kommer de försenade resultaten från i söndags, ledsen för att det dröjde!

Vi red alltså FEI's lagtävlansprogram på förmiddagen och sedan FEI's mästerskapsprogram på eftermiddagen.

På framridningen på förmiddagen var Valle helt sjukt på tårna hela tiden, vilket han aldrig vart förut, så jag blev glatt överraskad haha! Dock blev det lite problem med att få ner honom i en rund form då i början, men efter ett tag fixade det sig! Red precis som framridningen på lördagen - tänka på att få igång motorn, mycket skolor och skänkelvikningar och övergångar samt kvick för skänkeln.
Väl inne på banan blev han lite "segare" för skänkeln, sen slutade jag ju såklart att rida lika mycket som på framridningen. Fick lite missar här och var, ett galoppinslag i en travökning och trav i ett enkelt byte, men det var endast ryttarfel. Jag är ändå supernöjd med Valle!
Domarna i den här klassen var jag dock inte lika nöjd med om jag säger så haha. De dömde otroligt lågt, och det var endast de 5 placerade som sammanlagt fick över 60%, och endast EN som hade över 60% av alla domare! Vinnaren i klassen fick sammanlagt 62,31%, och hon gjorde en ritt helt utan missar!
Mina poäng blev;


OTROLIGT ojämna poäng, och en som dömde ner oss totalt. Under och efter klassens gång var det mycket diskuterande bland oss ryttare och föräldrar/tränare osv om hur lågt de låg. Jag kan helt ärligt säga, efter att ha sett filmen på min ritt, att den var inte värd 55%. Att få en 5a i ett program, är inte ens godkänt. Och betyget "Bra" ligger på 8an. 6 betyder Godkänt. Men att mina moment inte ens skulle vara godkända kan jag faktiskt inte hålla med om, förutom missarna såklart.
Om den här domaren (inga namn) hade dömt mig på samma nivå som de 2 andra, och lagt oss på kanske 59-60, då hade jag blivit placerad sämst 4a. Det är riktigt surt att tänka på det hah, att trots att majoriteten av bedömningen låg på placering, och ändå är det en tredjedel av bedömningen som kan dra ner så hårt! Som ni ser låg jag på 4e och 2a placering av de andra domarna, och sen en 14e plats...
Hamnade i alla fall till sist på 7e plats, varav 5 blev placerade. Det var några som kom fram till mig och sa att jag borde gå och fråga någon av domarna om detta, men jag känner att visst - om det hade kunnat ändra deras poäng, då hade jag utan tvekan gått fram till dem. Men det ändrar ju tyvärr ingenting, då blir det snarare så att den domaren kanske kommer ihåg mig senare, på andra tävlingar, som den tjuriga ungen som blev arg över sina poäng. Och då kan det hända att de drar ner bara på det. Det beror ju självklart på hur domaren är/hur h*n tänker, men det skulle kunna hända =)

Vidare till andra klassen hah! Även här blev det lite missar, och Valle var trött efter förmiddagen. Men jag är ändå jättenöjd med honom, han segade inte ihop på banan alls lika mycket som han gjort tidigare, trots att han var trött!
Mina poäng:



Är riktigt glad över SM-kvalet som Roger gav mig! =D Men jaa, även här var det ojämna poäng. 9% skillnad är liksom.... alldeles för stor skillnad. Under en paus mitt i klassen så gick mamma förbi Roger och hon frågade faktiskt varför det blev som det blev. Tydligen sa han att han såg potential i Valle och så, medan hon som dömde ner mest kollade på att han gick lite öppet i form (vilket han gjorde) och därför dömde ner alla moment pga det. Så det beror verkligen på vilken domare det är!
I sista klassen slutade vi i alla fall på 17e plats av 23 startande.

Är verkligen supernöjd med helgen, det har vart så otroligt roligt och mysigt och det har gått så bra! Vi hade dessutom bästa sällskapet som vi delade rum med på Bed & Breakfasten, det kunde inte blivit mycket bättre :D


Fler bilder kommer i ett nytt inlägg, detta blev så långt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är klok du barnet mitt. <3 puss

2011-04-21 @ 18:55:44
Postat av: Ansi

Vilken toppenhelg! Kram

2011-04-23 @ 09:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback