Uteritt 29 oktober

Go'kväll!

Idag blev det uteritt igen! Idag red vi på grusvägen mot Malma-hållet. På väg dit var Valle rätt lugn, inte tittig på något speciellt, inte ens bilarna som åkte förbi! :D
När vi nästan kommit fram dit vi skulle vända så kom Emma-Molle och Gucci med sin ägare (som jag inte kan namnet på.. :s) och gick förbi oss, mot stallet. Då blev Valle förstås tittig och ville vända hem direkt. När vi väl vände efter kanske 5 minuter... Jaa då var han inte lika lugn längre hah :P Trippade och travade hela tiden när jag försökte skritta, och när jag väl lät honom trava, för att jag tänkte att det skulle lugna honom lite, så försökte han verkligen öööööööka! Försökte hålla traven lugn, men mja det gick sådär. Vi galopperade även korta sträckor (5-10 språng), och upp för en lite längre backe på väg hem, det var roligt tyckte Valle!
Sista biten hem, när man såg stallet, då lugnade han ner sig tillräckligt mycket för att jag skulle kunna släppa tyglarna. Vi var väl ute i ungefär 40 minuter :)

Nu i veckan ska vi skicka in ansökan till Talang 2011 :D



Söt huuund :D

Kommentarer
Postat av: Linn

http://www.youtube.com/user/onision?blend=2&ob=4#p/u/37/KwgkryQXFc8

2010-10-30 @ 20:08:23
Postat av: helena

ragge:D

2010-11-01 @ 17:42:30
URL: http://helenasriddagbok.blogg.se/
Postat av: helena

joo o.o man ser typ varenda finne bläääh tror jag tar bort den :p <3

2010-11-01 @ 21:26:39
URL: http://helenasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback