11 oktober dagbok

Efter klippningen var det dags för ridning, galopp också. Började på utebanan där även en annan ponny var. Skrittade fram på långa tyglar. Först på ena kortsidan så skrittade jag i höger varv och så kom den andra tjejen travande förbi mig på utsidan, och Valle fick ryck och sköt upp ryggen samtidigt som han försökte vända, som om han ville följa efter! Haha!
Sen galopperade hon förbi mig på långsidan några varv senare, så började Valle bocka och sparka bakut! Herre gud han var helt knäpp! Då blev han även väldigt spänd och skyggade för.. någonting. Så jag gick in i ridhuset och började med galoppen. Även här bockade han flera gånger! Helt knaas, jag var helt chockad xD
Iaf red jag väl 40 minuter i guess... :)


bild från KM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback