Uteritt 6 november 2010

Idag har det vart riktigt fint väder, så jag passade på att rida ut! Red tsm med Siw-Greger, vi skrittade bort mot Malma. Efter en stund började jag plocka upp tyglarna. Jobbade bara på att få Valle i en låg rund form, som igår ungefär = )
När vi hade kommit en bit travade vi på en väg mot en återvändsgränd, och tillbaka. Sedan tänkte vi fortsätta ut mot Malma och klättra i några backar som tydligen finns där ( ? heh ), men när vi kommer en liten bit bara ville Greger absolut inte fortsätta för att han hörde ljudet av någon som sågade ved.. ;P Så vi red tillbaka hemåt, lite trav och samma jobb som på väg dit - lång, låg form! I början efter att vi började gå hemåt var Valle väldigt stressad, vilket han alltid är på väg hem från uteritter, men bara efter kanske 100-150 meter slappnade han av och gick ner i formen!


När vi kom tillbaka till stallet kände jag att Valle behövde lite galopp så jag red in på utebanan och galopperade några varv åt båda hållen, vilket gick bra!

Är allt som allt väldigt nöjd med ridpasset, Valle var även duktig när det åkte förbi bilar :D


gammal bild från sist Micke var och behandlade Valle (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback