Träningen 8 november!

Jaa jag vet att jag inte har uppdaterat på ett par dagar... :/ Men jag har bara inte haft ork.
Men i alla fall! Träningen i måndags gick väldigt bra!
Under framridningen red jag bara lätt och jobbade på den låga formen, skrittade först fram i 15 minuter.  Red väl fram en halvtimme.
När träningen började så startade vi i trav. Gjorde en del övergångar mellan trav och skritt, tränade på att hålla kvar honm i en rund form och att han inte skulle tappa baken i avsaktning eller igångsättningen. Först blev han lite motsträvig i avsaktningarna och ville inte riktigt hålla kvar sig i formen, men efter ett tag gick det bättre! Gjorde detta i båda varven.
Sedan red vi på volten och när öppna delen började så gjorde vi skänkelvikning med rumpan utåt från volten, och på halva öppna delen så ställde jag om och gjorde en 10 meters volt ut från volten, sedan ställde jag om igen och fortsatte på stora volten. Valle var väldigt motsträvig i den här övningen, försökte dra upp huvudet och ville bara inte tvära. Det gick bättre efter ett tag. Gjorde samma sak i andra varvet, med samma resultat.
Efter det så körde vi galopp. Nu red vi också på volten, och vid 4 punkter på volten (vid C på mitten av kortsidan, vid M och H på 'långsidorna' och på mitten av öppna delen, vid 'A') så gjorde vi avbrytning till skritt, skrittade 3 steg och fattade ny galopp. I början blev avbrotten lite abrupta, men de sista blev riktigt bra! När det gick bra så gjorde jag bara halvhalter på dessa punkterna. Det var mycket svårare hahah! Vissa gånger blev det knappt någon halvhalt alls, och några gånger blev det avbrott. Fick dock till några som blev superbra!! :D Samma sak i andra varven, först med skritt och sedan halvhalter =)
Sen gjorde vi även ett par enkla byten på korta diagonalen, första gick inte så bra, andra gick bättre =) Gjorde även lite tempoväxlingar på volten innan jag joggade ner ordentligt och skrittade av 10-15 minuter :)
Efter passet blev det stretching och massage för ponnyn! (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback