1 november 2010

Idaaag var det dags för dagen med stort D! Första träningen på exakt 3 månader, vi red för Hanchen!

Det gick bra! Hade inte så stora krav på honom med tanke på att det var just första träningen, men vi körde på nästan som vanligt, dock mer skänkelvikningar än skolor, och serpentiner i trav och galopp, lite förvänd också. Och så satte vi in flera skrittpauser, dock bara några voltvarv, men för att vi inte skulle ta slut helt ;)

I början var han lite ostadig på tygeln, han ville inte riktigt ställa igenom och gå i rundare form, så vi började med serpentiner i trav och skänkelvikningar på halvt igenom, vilket gick bra!
I galoppen körde vi somsagt även här serpentiner, med bibehållen galopp. Första serpentinerna höll jag inte ihop honom riktigt ordentligt, men de sista kändes kanon!

Förvända galoppen körde vi på fyrkantspåret idag, Valle kändes jättefin där!

Red även några skolor i trav, man känner att han tycker det är jobbigare nu efter vilan, han körde upp huvudet i speciellt vänsteröppnan, dock gjorde även jag fel där, och i slutorna blev han också spänd och lite motvillig, men som sagt - jag gjorde det inte perfekt ;)

Blev väl ett pass på cirka 1 timma, efteråt masserade jag med arnika linimentet och stretchade lite lätt (:

Allt som allt är jag nöjd med passet, Hanchen tyckte att han såg jättefin ut, speciellt i slutet, och var glad över att vi var på G igen! Fick även komplimanger från flera i stallet som tyckte att han såg mycket fräschare ut nu, tack! :D


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jätte fin blogg^^

Besök nya bloggen har lagt ner sternlind.blogg.se ett tag och bloggar på denna i stället så kolla gärna in där ^^



Kram jennifer

2010-11-02 @ 12:52:49
URL: http://hogstryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback