Valle dagbok 27 maj-10

Dressyrtrimm på Valle idag, inför helgen ;)
Började med att skritta fram och jogga igång i låg form, Valle kändes halvpigg men jobbade ner bra i formen. När jag började kräva mer så jobbade vi mest i galopp i början, mycket förvänd galopp och enkla byten. Båda kändes toppen!
I traven, som jag började jobba mer ungefär i mitten av passet, jobbade jag mest på öppna och sluta, på linjerna som är med i programmen. Öppnorna kändes toppen, men slutorna på diagonalen kändes lite stela, de sista jag gjorde kändes dock helt ok! Han blev lite upptryckt i nacken efter det men då jobbade jag mer i en rundare form så då kändes det bättre! I slutet jobbade jag mer med samma grejer jag gjorde i början och mitten, även lite ökningar som kändes fina!

Är nöjd med dagen trots att Valle blev lite spänd i formen, det var ju mitt fel så jag kan ju självklart inte klaga på honom :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback