Valle dagbok 22 maj

Även idag blev det dressyrtrimm inför nästa helg! Red igenom lagtävlansprogrammet en gång idag, och nu i veckan måste vi träna mycket mer på mästerskapsprogrammet!
I alla fall, Valle skrittade fram i skritten, sedan in i ett tomt ridhus! Joggade fram i trav och galopp, låg och rund form och för att få honom att börja jobba med rygg och bakben, som vanligt.
Sen red jag några av galoppmomenten och även skolorna från FEI lagtävlan inna jag red igenom hela programmet! Det kändes faktiskt toppenbra. I andra öppnan råkade jag tappa linjen något mot slutet men båda slutorna kändes toppen! Och skritten känns det verkligen som att jag har fått till nu, och även ökningarna i alla gångarter känns bättre ;)
Enkla bytena också, idag dök han dock lite i några av dem men annars kändes de fina :)
Eftersom programmet kändes så bra så joggade jag ner direkt efter och sen fick Valle duscha innan han fick gå i skritten en stund :)

Är supernöjd med dagen och väldigt taggad inför nästa helg! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback