Valle dagbok 14 maj

Red dressyr i ridhuset, började jogga fram och så, Valle kändes fin och framåt! Red igenom skolorna så som de är i FEI lagtävlansprogrammet, alltså först 8meters volt på långsidan, sen öppna ur volten, öppna 2 bokstäver, halvvolt på 10 meter, sen sluta tillbaka till där volten slutade/öppnan började, några gånger, de kändes fina, det känns som om jag verkligen har fått till öppnorna nu ;D  Slutorna måste jag fortfarande lära mig runda Valle mera, men de känns också helt okej!
När de kändes bra så red jag igenom hela programmet en gång! Valle kändes lite halvspringig i galoppen, ville inte riktigt sätta sig ordentligt på baken. Travökningarna kändes toppenbra! Valle var väldigt på och bra ;D Han var dock lite för på i enkla bytena, de är ju på medellinjen, man gör liksom en S-linje från ena långsidan till den andra med enkla bytet på medellinjen. De tränade jag mycket på, kändes dock inte så toppenbra så det får vi jobba mycket på! :)
Jag tappade dock humöret lite också när vi jobbade på enkla bytena så det va mest mitt fel, såklart :)
I slutet gjorde jag ett par travökningar till bara för att de kändes så bra i programmet (a) Även nu kändes de vääldigt fina, har verkligen fått till de på träning, gäller bara att få till det på tävling också!

Allt som allt är jag nöjd med passet, kunde ha vart mycket bättre men Valle var jätteduktig ändå (:


Årsta-Runsten 2009

Kommentarer
Postat av: malin

ja nu ser du jättebra ut på Valle juh :) rider du "bara" dressyr i vetlanda i år? LA-klasserna väll?

2010-05-15 @ 11:17:40
URL: http://maooowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback