Piccolo dagbok 27 maj-10

Dressyr med ridhuset även med Piccolo idag, ridbanan är avstängd för att vi ska få nytt underlag där fre elr lör, hoppas det blir bättre än förut! ;D
I alla fall, det gick bra med Picce också! Red mycket hårdare än jag brukar, mest trav och galopp. Men jag började såklart med framskrittning och började jobba i skritt, hade snodden på.
När vi hade kommit igång med trav och galopp också så jobbade jag i galopp, mest på fyrkantsspåret med volter i olika storlekar på långsidorna för att få honom att jobba bättre med ryggen och komma ner i en fin form. Började bara med 15meters volter, sen 12meters och sen 10meters, det gick bättre och bättre! I början kändes det som om han mest bara drog upp huvudet och sprang men sen när vi kom ner på 10metersvolterna så kändes han mycket stadigare och gick i en rund form och sprang inte alls iväg lika mycket! Gjorde likadant i båda varven.
Sen i traven så gjorde vi många serpentiner, tränade på att ställa, kunna rakställa på medellinjen och sedan ställa om till nästa båge. Även detta gick bra! I början blev det lite vingligt över medellinjen men sedan mot slutet kändes det toppenbra, så då la jag ner honom i en ännu lägre form och sedan skrittade vi av ;)

Är väldigt nöjd med passet idag, Picce kändes verkligen fin och han blev till och med lite svettig under sadelgjorden trots att passet bara tog runt 35-40 minuter :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback