Dagbok 6 maj

Nu är jag sjukt dåligt på att uppdatera igen, I'm so sorry men jag ska skärpa mig!

I torsdags (6e) så blev det trim inför idag (8e) med Valle, skulle ju egentligen rida Piccolo också men jag kände att jag inte orkade det, är väldigt förkyld, men jag mockade och gjorde höpåsar i alla fall :)

Iaf, träningen gick bra! Skrittade fram ute och sen tänkte jag rida på utebanan. Red där i cirka 30 minuter och försökte komma igång men underlaget var sjukt djupt och det kändes som att vi bara gled omkring så vi gick in i ridhuset :P
När vi kom igång där inne kändes det dock jättebra! Valle fick ett riktigt bra flås och trampade på ordentligt. Gjorde några öppnor som blev mycket bättre än de brukar, bra tvärning och Valle spände inte upp huvudet! Han kanske blev lite väl låg i formen men hellre det än att han spänner upp och går över tygeln ;) Slutorna blev som vanligt inte jättebra, jag måste lära mig att runda Valle mer i hela kroppen men samtidigt att han tvärar.
Gjorde även en del galoppserpentiner som kändes toppen, några enkla byten och ryggningar också som gick bra!
Red väl sammanlagt 1 timme och 20 minuter, och är väldigt nöjd med passet sammanlagt!


Valle i gångn på Sandö 2009

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback