Dagbok 18 maj

Idag fick Valle skritta fram i skritten cirka 10 minuter, sen red jag lite gymnastik/dressyr barbacka på utevolten! Det gick bra! Började jogga fram så mycket det går när man rider barbacka :P
Sen började jag travhoppa ett litet hinder på cirka 30 cm bara för att Valle skulle börja jobba med ryggen bra och så, hoppade några gånger och varvade med låg form. Sen red jag i galopp på S-linjen som är med i mästerskapsprogrammet med enkelt byte, idag gick det jättebra! Gjorde fina avsaktningar till skritt och även fattningarna kändes bra!
Red även lite skolor som blev helt okej, Valle blev något spänd i formen men annars kändes det bra :)
Varvade dressyrarbetet med några skutt i galopp på 30cm-hindret, det gick också bra :)
Sen travade jag ner i låg form innan jag duschade av Valle lite där han blev svettig, sen fick han gå i skritten medan jag mockade :)

Är nöjd med dagens pass, målet med att rida barbacka var att inte sätta för höga krav på Valle vilket jag gör ibland när jag tränar, så det gick bra!


Min tränare Hanchen och hennes fina häst Deran Morsö ;D

Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: Jo men det blir man =) Var så lite!

2010-05-18 @ 20:56:19
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback