Dagbok 13 maj

Red dressyr på ängen idag :)
Började med att jobba lågt i skritt och trav, Valle var vääldigt pigg och försökte verkligen springa iväg när vi red 'mot' stallet x) Det gick bra ändå. Sen red jag lite i galopp, ganska låg form och lätt sits, lite öka/minska, detta gick också bra, men Valle drog fortfarande 'mot' stallet.
När vi kommit igång red jag först mycket galopp och skritt, mjukgörande i skritten så att han skulle slappna av och lite förvänd och så i galoppen.
Sen red jag mer i trav, gjorde en öppna och några slutor som blev halvdana, Valle drog och var stark i munnen. Gjorde även en serpentin med enkelt byte i galopp, det blev heller inte överdrivet bra, fortfarande stark och ville bara springa hem :P
Innan jag travade av gjorde jag en travökning som blev helt toppen! Valle klev på och fick upp frambenen jättefint och jag höll kvar honom i formen, och upptagningen kändes också helt okej! ;D

Allt som allt är jag ganska nöjd med dagens pass, travökningen i slutet gjorde nog upp för det som inte kändes så bra, så jag är nöjd!

Nu kommer det lite gamla bilder, som vanligt tar jag aldrig några nya ;s


Okej inte så gammal, men sjukt fint ekipage ;D Nina & Acanto


Ett till superfint ekipage, Elena & Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback