Dagbok 7 juni

Idag var det ju träning för Gunilla, det gick verkligen toppenbra!!
När jag red fram kändes Valle jättemjuk och fin, han var nästan helt jämnt i höger och vänster varv när jag böjde igenom, jag har ju sagt att han är stelare i vänster? ;) Men idag kändes det mycket bättre än det brukar! När jag hade jobbat i cirka 15 minuter i låg form kortade jag upp lite och red lite förvänd galopp i båda varven, något enkelt byte och bakdelsvändningar, sen red jag några skänkelvikningar och skolor, speciellt öppnorna känndes toppen!
När Gunilla kom började vi i skritt, red några skänkelvikningar på diagonalen först, och ökad skritt några gånger. Sen började vi trava, då red vi först också lite skänkelvikningar och sen många trav-halt-ryggning-trav och även i galopp direkt efter ryggningen, detta gick jättebra! Någon gång gick han för många steg bakåt (Gunilla sa hur många steg vi skulle rygga ;)) men då var det jag som slarvade! Sen red vi även några travökningar innan vi skrittade några varv och började med galoppen. Då red vi först en uppridning i galopp, sen halt och fram i trav direkt efter, och jag skulle vara supernogrann med vägarna, det gick bra! Sen red vi mest bara öka-minska-öka-minska, först på volten och sedan på diagonaler. Det gick bra i slutet, men i början var Valle för seg i början av ökningen, eller han va det i slutet också men inte alls lika mycket! Jag fick i alla fall sparka på honom lite för att han skulle vakna men den absolut sista ökningen kändes bra!
Sen joggade vi ner och Valle fick gå i skritten cirka 10 minuter, sen stretching och massage (y)

Är vääldigt nöjd med dagens pass, kändes så bra att vi inte behövde börja jobba med att han skulle gå i rätt låga form i början utan att vi kunde starta direkt!


Någon gång i höstas ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback