Tävlingen 17-18 juli!

Jaa det var ju tävling på Kågeröd i helgen, vilket gick okej ;) Vi åkte mest dit för att jag skulle få mitt andra SM-kval..

Lördag:

Regional Lag-03: Gick ganska bra, jag hade tyvärr inte fått igenom honom helt så han slog upp huvudet några gånger i programmet, men jag red iaf inte fel, vilket jag brukar göra i det programmet haha :P
Fick 66,571% och kom fyra, precis utanför placering. Det var endast 3 placerade, och egentligen skulle c- och d-ponnysarna vara ihopslagna, men det ändrades, men om det hade vart så hade jag blivit placerad :P
Jag tycker tyvärr även att ett par ponnyer som fick placering i min klass blev väldigt överbetalda... Men det finns inget att göra åt saken ;)

Söndag:

Nationell FEI's lagtävlan: Gick okej, inga felridningar men Valle kändes seg och jag vågade inte rida ordentligt. Jag hade fått igenom honom mycket bättre så det blev inga uppslagningar av huvudet i programmet :P
Domarna gav;
Domare H: 61,94%
Domare C: 63,05%
Domare M: 61,11%
vilket sammanlagt blev 62,03% och 14e plats/20 startande.


Nationell FEI's mästerskap: Gick mycket bättre än förra klassen, Valle kändes lite piggare och jag vågade rida mer. Red dock fel en gång... riktigt surt då jag såklart vet att det inte är så som jag red xD
Iaf, domarna gav:
Domare H: 62,36%
Domare C: 61,05%
Domare M: 63,94%
sammanlagt blev det 62,45%, jag tycker att det var lite snålt, trodde att jag skulle få kvalet, men huvudsaken är att jag är nöjd och ritten kändes bra, vilket jag är och den gjorde ;)


Stannade på väg till Skåne hos min älskade vän Helena för att luncha ponnyn, mys vare :') Tack för att vi fick pausa där! <333

Fler bilder kommer senare ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

synd med kvalet där.. måste du kvala om då för att få rida nästa år?

2010-07-20 @ 19:39:54
Postat av: Helena

Det är lugnt <3

Haha jag såg inte att din mamma tog kort :O

Saknar och älskar dig! Du o valle var säkert jätteduktiga :9 <33

2010-07-20 @ 22:53:15
URL: http://ostgotaryttaren.blogg.se/
Postat av: Ansi

Vilka busar ni är som inte talar om vad ni sysslar med! :) kram Ansi

2010-07-21 @ 15:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback